Afgelopen zaterdag werden we hartelijk ontvangen door autobedrijf Bouwman in Colmschate. We mochten de professionele werkplaats van het bedrijf gebruiken om aan de auto te werken. De dag begon met het doornemen van de gebreken, die monteurs van Bouwman, aan de Mercedes hadden geconstateerd. Een flinke lijst en een flink slik moment voor ons.

autowrak

Het beeld in ons hoofd toen Henri de gebrekenlijst met ons besprak...

We wisten dat we een barrel hadden gekocht, maar dat de auto zo slecht was, hadden we als leek nooit opgemerkt. Gelukkig maakte Henri, de eigenaar van het autobedrijf, onze ochtend direct weer goed door zijn hulp aan te bieden bij het verkrijgen en vervangen van de defect onderdelen. We treffen het enorm met zo’n enthousiaste sponsor!

Na de gebrekenlijst doorgenomen te hebben, konden we de Mercedes de werkplaats inrijden, om te beginnen met ons sleutelavontuur. Na de auto uitgezogen te hebben, zijn we begonnen met het verwijderen van de achterbank. Naast de extra ruimte die we er voor terug krijgen, ook een gewichtsbesparing van 10 kilo!

Herstellen portier

Herstellen van de speakers en het portier

Verwijderen achterbank

Verwijderen van de achterbank

Ronald bouwt 27 MC in

Ronald bouwt de 27 MC in

Gat in het dak voor de bekabeling

Gat in het dak voor de bekabeling

Vervolgens zijn we begonnen met het inbouwen van de 27MC, het repareren van de autoradio en het herstellen van het portier. Al met hebben we behoorlijk wat meters gemaakt, zeker wanneer je bedenkt dat we tussen door ook nog even naar Hengevelde zijn ‘ gevlogen’ om een setje dakdragers aan te schaffen.

Rally raamsticker

Rally raamstickers geplakt

We hebben de eerste sleuteldag waardig afgesloten met het plakken van de rally raamstickers. Tsja wie weet wordt het nog eens wat met ons. Aan de auto zal het in ieder geval niet liggen, want die is bij autobedrijf Bouwman in goede handen!

Tagged with:
 

Comments are closed.

Set your Twitter account name in your settings to use the TwitterBar Section.